Szkolenia / warsztaty
„Jestem z Ciebie Dumny”
To skuteczna metoda pracy z RODZICAMI, którzy uczą się jak wspierać swoje dzieci w nabywaniu nowych umiejętności.
Służy ona wsparciu rodziców w skutecznym KOMUNIKOWANIU SIĘ z dzieckiem, docenianiu MOCNYCH STRON dziecka i wspierania go w rozumieniu konsekwencji swoich działań.
Powoduje to WZMOCNIENIE KOMPETENCJI RODZICIELSKICH, pomaga w dostrzeganiu ZASOBÓW rodziny, przekształcaniu problemu na UMIEJĘTNOŚĆ oraz szukaniu rozwiązań i dostrzegania różnych perspektyw.
02
Trening umiejętności społecznych (TUS)
to grupowa forma pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy doświadczają trudności społecznych. Podczas zajęć uczestnicy uczą się umiejętności społecznych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu. Wspierane są komunikacja (np. umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, zadawanie pytań), umiejętności prospołeczne (m.in. nawiązywanie kontaktu wzrokowego, tworzenie i utrzymywanie granic, pomaganie innym), radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. nauka asertywności, proszenie o pomoc) oraz takie sfery, jak emocje (rozpoznawania, nazywania stopniowanie) czy budowanie własnej tożsamości (m.in. odkrywanie swoich cech, mocnych i słabszych stron).
03
Trening funkcji poznawczych
jest skierowany do dzieci i młodzieży:
-mających trudności w nauce, koncentracji czy organizacji swojej pracy,
-z zaburzeniami takimi jak ADHD, dysleksja, spektrum autyzmu,
-szybko męczących się w procesie nauki,
-chcących poprawić swoje umiejętności i zdolności szkolne
-przygotowujących się do egzaminów i potrzebujący wzmocnić umiejętności poznawcze
Trening funkcji poznawczych oferuje różnorodne korzyści w zależności od potrzeb i sytuacji życiowej. Regularny trening funkcji poznawczych może przynieść znaczące korzyści w codziennym funkcjonowaniu, a zwłaszcza w procesie edukacyjnym. Korzystnie wpływa na funkcje poznawcze dzieci, skutecznie poprawiając koncentrację, pamięć oraz sprawność w rozwiązywaniu zadań.
01
Warsztaty rozwijające umiejętności miękkie
to oferta zajęć dla dzieci w grupach wiekowych: 4-6 lat, 7-9 lat, 10-12 lat realizowanych w oparciu o autorski program zajęć.
Główną ideą zajęć jest wykształcenie wśród dzieci cech pożądanych w życiu dorosłym, a których dzieci nie uczą się w szkole – czyli umiejętności miękkich.
W ujęciu psychologicznym kompetencje dzielimy na miękkie i twarde. Kompetencje twarde to umiejętności i wiedza specjalistyczna, które nabywa się poprzez edukację szkolną, udział w szkoleniach i kursach, (np. znajomość języków, prawo jazdy, wyuczony zawód, obsługa programu komputerowego, itd.)
Kompetencje miękkie to umiejętności, które określają zachowanie człowieka oraz jego postawy w różnych sytuacjach, są to m.in.:




Szkolenia SZYTE NA MIARE – jeśli chcesz, żebym przeprowadziła szkolenie lub warsztaty w Twoim klubie, przedszkolu, szkole itp. z zakresu rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, radzenia sobie ze stresem czy budowania odporności psychicznej, skontaktuj się ze mną – przygotuję indywidualną ofertę.